În Olanda

9 Mar

Scriu articolul ăsta chior de somn și destul de rupt de oboseală dar dacă nu fac asta azi, mâine n-o să mai am chef. Deci, e un articol la cald despre Olanda.

Buun, azi dimineață pe la 4:30 m-am trezit și cu chiu cu vai am ajuns la aeroport pentru că la ora 6 aveam zbor către București de unde urma să iau un zbor către Olanda. Pe la 13 am ajuns în Gouda, destinația finală (momentan) a călătoriei.

Ca un ritual de trecere, dacă ai drum cu avionul către o țară civilizată și pleci din Iași, ai ocazia să vezi cum încet, încet nivelul de civilizație crește. În aeroportul din Iași te duci pe jos de la/la avion. În aeroportul din București vine un autobuz și te ia de la ușa avionului și te duce în terminal. Per total aeroportul din Otopeni e destul de ok (mai puțin prețurile), iar la plecare chiar ai ocazia de a te urca direct în avion (fără a mai ieși pe afară). Aaah, și ca să nu uit, iar singura poartă de securitate care a țiuit când am trecut prin ea e cea de la București.

După ce ajungi într-o țară cu apă caldă, deja lucrurile se schimbă și aeroporturile au alte dimensiuni. Cel puțin în Schipol am mers vreo 10 minute până să ajung la banda de bagaje și ieșire. Bine, m-am și învârtit ca un … până am găsit de unde să iau mașina.

Gouda e un orășel destul de mititel, cochet și curat cu o populație de vreo 70.000 de oameni. Nu prea am avut timp să mă plimb dar din ce-am văzut pare un Sibiu mai mic.

Ce mi s-a părut destul de ciudat e că multe clădiri au apartamente la parter și locatarii nu și-au pus draperii sau obloane. Am văzut un nene care fuma și se uita la televizor, o tanti care punea masa și încă pe cineva care se uita într-o bibliotecă. Mai jos vezi câteva poze făcute cu telefonul

Nu fi egoist, dă mai departe să ajungă la tot poporul