Coșmaruri de programator – Part III

26 feb.
  1. îți dai seama sâmbătă că ceea ce ai livrat vineri are un bug maaaare
  2. cineva a dar checkin în același fișier cu 5 minute înaintea ta și sunt probleme la merge
  3. legacy code
  4. un bug de Windows care îți determină site-ul să crape
  5. investigarea problemei într-un dump al unui proces.
  6. ajungi la un cod scris de un programator care scrie ”Yoda conditions”
  7. update table set ceva=valoare where conditie; din greșeală uiți să selectezi și where-ul atunci când rulezi update-ul
  8. compilarea aplicației durează 10 minute
  9. pornirea aplicației durează 10 minute
  10. debugging threads

Cam atât mi-a venit în minte legat de coșmarurile pe care fiecare programator le are în timpul vieții. Tu ce ai de adăugat?

Nu fi egoist, dă mai departe să ajungă la tot poporul

3 Replies to “Coșmaruri de programator – Part III

  1. 1. În funcții de sute de linii, bucăți mari de cod comentate.
    2. Primul punct, și cu un comentariu la început: „Uncomment when done”. Last commit acum doi ani.
    3. Fără nici o explicație de ce în mijlocul unei funcții // FIXME: XXX: HACK:
    4. Debug la probleme cu focus-ul în browsere. (hit-ul la un breakpoint face blur)
    5. O aplicație mare JS. Totul se încarcă, nici o eroare în log la browser, pagina albă.
    6. var a, bb, ip, i, item, items, ss, ssp, k, k2;
    7. something.reorder(true, true, -1, false);
    8. D extinde clasa abstractă C, care extinde clasa B, care extinde A. Mici variații în B, C și D, cu apeluri de super.bla() peste tot.
    9. O funcție numită getItems(), comentariul JavaDoc: `gets the items`.
    10. (a ? b ? c ? d ? e : f : g : h : i)

  2. Pingback: Coșmaruri de programator – Part IV — Felix Vătuiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.